Kindertandheelkunde

Kindertandheelkunde

Een goed begin is het halve werk!
Het advies is om uw kind vanaf de zesde maand mee te nemen naar de tandarts wanneer u zelf voor controle gaat. Op deze leeftijd is een behandeling meestal nog niet nodig, de tandarts zal u vooral adviezen en voorlichting geven. Wanneer u het gebit van uw kind vervolgens ieder half jaar laat controleren kunnen eventuele problemen op tijd worden gesignaleerd en worden aangepakt.

Voordelen om uw kind al op jonge leeftijd mee te nemen:

Wanneer u uw kind al op een jonge leeftijd meeneemt naar de tandarts genieten u en uw kind van vele voordelen:

  • Eventuele problemen worden op tijd gesignaleerd en aangepakt, zo bent u uitgebreide behandelingen voor.
  • U kunt een poetsinstructie aanvragen zodat u het melkgebit van uw kind al vanaf het eerste tandje goed kunt verzorgen.
  • Uw kind kan alvast wennen aan de tandartsstoel, de witte jassen en de tandarts. Hierdoor wordt tandartsangst voorkomen
Praktijk sfeerbeeld

In de media komt het regelmatig aan bod; het melkgebit is er vaak slecht aan toe.

Veel mensen denken dat het melkgebit niet goed verzorgd hoeft te worden; het wordt immers toch vervangen door een blijvend, volwassen gebit. Daarbij vinden kinderen tandenpoetsen niet altijd leuk en hebben ouders geen zin om de strijd iedere dag aan te gaan. Ook spelen de huidige voedingsgewoonten hierbij een rol, kinderen krijgen steeds vaker de hele dag door frisdrank en snoepgoed.

Het klinkt allemaal zo vanzelfsprekend en we willen allemaal het beste voor ons kind. Toch liegen de cijfers van kinderen met een slecht gebit er niet om en zijn de gevolgen voor de toekomst enorm.

Praktijk sfeerbeeld

Waarom is een goede verzorging van het melkgebit zo belangrijk?

U wilt voorkomen dat uw kind pijn heeft aan tanden, kiezen of het tandvlees tijdens het praten, eten of zelfs constant. Toch is een gaatje in de kiezen zo ontstaan. En als er door verwaarlozing tanden of kiezen getrokken moeten worden, kan uw kind naast pijn ook problemen krijgen met kauwen. Een slecht gebit zorgt voor veel ongemakken en heeft weldegelijk invloed op het blijvend, volwassen gebit. Namelijk:

  • Het vroegtijdig verloren gaan van melktanden of -kiezen (doordat deze bijvoorbeeld getrokken moeten worden) kan tot ruimteproblemen of scheefstand van blijvende, volwassen tanden en kiezen leiden.
  • Ontstekingen aan het melkgebit kunnen overgaan op het blijvend, volwassen gebit.
  • Gaatjes in melktanden of kiezen kunnen de al aanwezige blijvende, volwassen tanden en kiezen aantasten.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Mondzorg Swifterbant? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer .

Praktijkinformatie

Openingstijden

Open
maandag08:30 - 13:00 | 13:45 - 17:00
dinsdag08:30 - 13:00 | 13:45 - 17:00
woensdag08:30 - 13:00 | 13:45 - 17:00
donderdag08:30 - 13:00 | 13:45 - 17:00
vrijdag08:30 - 13:00 | 13:45 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Noordsingel 45
Swifterbant 8255AD
Route

Patiëntervaringen

1453 reviews · ⭐ 9.0 gemiddeld

Vriendelijk

Er werd naar mijn verhaal geluisterd. Ik ben nieuw dus heb verder nog geen ervaring met de behandelingen zelf.

Altijd goed geholpen

Iedereen is ook altijd zeer vriendelijk en geduldig

Vriendelijke tandarts praktijk

Ben een tevreden klant, Leveren goed werk en zijn vriendelijk.

prima behandeld

precies volgens de afspraak op tijd en behandeling en controle ook prima verlopen na 10 weer klaar.

zeer goed

snel en duidelijk

Prettig.

Op tijd geholpen, duidelijke uitleg door de tandarts.

,

,

Uitstekend geholpen

De tandarts legt goed uit wat ze gaat doen. Ze is zeer kundig en heeft humor.

Alles oke

Aardige dame met bruine ogen met assistentie van poolse dame spreek bijna goed Nederlands haha

Uitstekend

Prettig om altijd naar de tandarts te gaan... Ik ben super blij met ze! Ze doen hun werk uitstekend

Positief

Door de tandarts ( Janneke) vriendelijk ontvangen. De behandelplannen duidelijk uitgelegd. Controle werd prettig uitgevoerd.

Professioneel en vriendelijk

Ik kwam voor erge pijn en de tandarts heeft eea kundig en systematisch onderzocht waarbij zij ook continu uitleg gaf van wat ze waarom deed. Alleen er dat de toezegde telefonische opvolging niet gebeurt is,… doet de zeer goede ervaring weer een beetje teniet.

Fantastisch!

Goeie behandeling en heel fijn dat alles van te voren heel goed besproken wordt en verteld wordt tijdens de behandeling

Gewoon goed

Mijn vragen werden adequaat, rustig en vriendelijk beantwoord. Ook werd er tijdens de behandeling verteld waar ze mee bezig waren. Daar hou ik van.

Heel goed geholpen.

Heel goed geholpen! Iedereen is even lief en meelevend.

goed geluisterd en goed advies

de tandarts deed eerst een algemene controle en luisterde goed naar de opmerkingen van de klant (ondergetekende) over het gebit. Vervolgens nam de tandarts foto's van zowel het bovengebit en het ondergebit. Daarna gaf ze het advies om een oudere kies te behandelen door een kroon te plaatsen, waardoor het kauwoppervlak verbeterd gaat worden. Er is een duidelijke prijsopgave gemaakt en ik heb toestemming gegeven om via drie behandelingen de kies te behandelen. Sorry dat ik de naam van de tandarts niet weet. Deze persoon ken ik nog maar pas en ik heb geen naam gevraag in eerste instantie.

Uitstekend

Snel en goed geholpen

Vriendelijke medewerkers

Een bezoek aan de tandarts of mondhygieniste is nooit fijn, maar het scheelt al zoveel als je vriendelijk ontvangen wordt en ze even aan je vragen hoe het met je gaat.

Goed geholpen

Ondanks vooraf enorm tegen de behandeling te hebben opgezien, erg goed geholpen.

Prima

Professioneel en vriendelijk. Wordt goed naar je geluisterd.

zeer goed

vriendelijk personeel en een bekwame tandarts,

Goed behandeld

Op tijd wordt geroepen Geen haast tijden de behandeling Vrouwelijke

Vriendelijk en deskundig

Afspraak was op tijd, tandarts (en medewerkers) was vriendelijk en deskundig